تبلیغات
ماه تی تی (سایت محمدعلی صنیعی) - با خواندن این سوره ها به حج و عمره خواهیم رفت
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، از روایات وارده از امامان معصوم: استفاده می‌شود كه قرائت بعضی از سوره‌ها، موجب می‌شود كه خداوند سفر زیارت خانه خود را نصیب آن فرد نماید. امام صادق (ع) می‌فرماید: «كسی كه سوره عم‌ّ یتسألون را در هر روز قرائت كند سال تمام نمی‌شود، مگر این كه زیارت بیت الله الحرام را خداوند نصیب او می‌گرداند.» (تفسیر نور الثقلین، الحویزی، ج ۵، ص ۴۹۰، نشر دار الكتب العلمیه، تفسیر كنزالدقائق میرزا محمد مشهدی، ج ۱۱، ص ۱۵۸، نشر مؤسسه اسلامی التابعه لجماعه المدرسین.)

در روایت دیگر، امام صادق (ع) فرمود: «كسی كه سوره حج را در هر سه روز قرائت كند، از آن سال خارج نمی‌شود، مگر این كه به سوی مكه معظمه خارج می‌شود و اگر در آن سفر از دنیا برود خداوند او را داخل در بهشت می‌كند.» (ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، شیخ صدوق، ص ۱۳۵، نشر مكتبه الصدوق، مجمع البیان طبرسی، ج ۷، ص ۱۰۹.)

در روایت دیگری آن حضرت می‌فرماید: «كسی كه سوره حجرات را در هر شب یا در هر سه روز قرائت كند، از زائران پیامبراكرم (ص) خواهد بود. » (ثواب الاعمال، همان، ص ۱۴۲.)

البته باید توجه داشت كه قرائت این سوره‌ها، علت تامه برای زیارت بیت الله الحرام نیست، به این معنا كه با خواندن سوره (نبأ) در یك سال انسان صددرصد توفیق تشرف پیدا كند، خواندن این سوره‌ها سبب توفیق می‌شود در صورتی كه مانعی ایجاد نشود چه بسا انسان در اثر اعمال بد و انجام گناه ایجاد مانع كند و توفیق از او سلب شود.

در بعضی از روایات برای خواندن سوره حج پاداش حج و عمره بیان شده. پیامبر اكرم (ص) فرمود: «هر كس سوره حج بخواند، پاداش حج و عمره را خدا به او می‌دهد، به تعداد نام كسانی كه در گذشته و آینده حج عمره به جا آورده یا خواهند آورد». (تفسیر مجمع البیان، علامه طبرسی، ج ۷، ص ۱۰۹، نشر مؤسسه الاعلمی.) بعضی از مفسران گفته‌اند: "بدون شك این ثواب و فضیلت عظیم تنها برای تلاوت لفظی نیست تلاوتی است اندیشه ساز و اندیشه‌ای عمل پرور كسی كه این سوره و محتوای آن را از مبدأ و معاد گرفته تا دستورات عبادی و اخلاقی و مسائل مربوط به جهاد و مبارزه با ستمگران، در اعماق جان خود قرار دهد و برنامه عملی خود سازد، پیوندی با تمام مؤمنان گذشته و آینده از نظر معنوی و روحانی پیدا می‌كند.

پیوندی كه او را در اعمال آن‌ها شریك و آن‌ها را نیز در اعمال او شریك و سهیم می‌سازد بی آن كه از پاداش آنان چیزی كاسته شود. و با این اوصاف و شرایط ثواب و پاداشی كه در حدیث بالا آمده عجیب به نظر نمی‌رسد".(تفسیر نمونه، آیت الله مكارم شیرازی و دیگران، ج ۱۴، ص ۵، نشر دارالكتب الاسلامیه.)


:: مرتبط با: حج و زیارت ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : سه شنبه 19 آذر 1392
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.